Beheer

Mariëlle Wijns

Positie
Webmaster

Mariëlle Wijns is geboren en getogen in Son en Breugel. Ze woont samen met haar partner en twee kinderen in ’t Harde Ven. Mariëlle heeft jarenlang gewerkt als leerkracht in het basisonderwijs. Daar heeft ze zich beziggehouden met alles wat met ICT in het onderwijs te maken heeft. Enkele jaren geleden heeft ze de overstap gemaakt vanuit het onderwijs naar een educatieve uitgeverij, waar Mariëlle nu als digitaal analist werkt aan de ontwikkeling van nieuwe softwareprogramma’s voor het basisonderwijs. In haar vrije tijd houdt ze zich bezig met verschillende websites.

Als webmaster voor De Boerderij is Mariëlle verantwoordelijk voor het onderhouden van deze website. Ze zorgt voor de invulling van de site.
Ook maakt ze als webredacteur deel uit van de communicatiecommissie.

Dimphy Bielars

Positie
Tentoonstellingscommissie

Dimphy Bielars is hoofd huishoudelijke diensten. Verder zorgt ze samen met Anneke Pennings voor de tentoonstellingen van de schilderijen. Ze heeft ook nog een schildergroep.

Jan Enderink

Positie
Sleutel en CV beheer

Jan Enderink (1957). Jan begint per 1-1-2012 een eigen bedrijf in Computer Service (www.freshpc.nl) en houdt zich in De Boerderij bezig met de programmering van de verwarming, techniek van plein public en het sleutelbeheer. Sinds medio 2020 ook actief in het bestuur van de Boerderij verantwoordelijk voor het beheer. Gehuwd, 3 kinderen.

Jan Rattink

Positie
Algemeen beheerder

Jan Rattink (1938), van huis uit leerkracht Frans, is al meer dan 25 jaar de beheerder. Hij komt dagelijks op De Boerderij om de voorraden aan te vullen, de lege flessen af te voeren en de inkopen op te bergen. Daarnaast medeoprichter van de Badmintonvereniging, Bridgeclub ABC en de Jeu de Boulesvereniging La Ferme Boel en. Gehuwd, 3 kinderen

Andre Kneepkens

Positie
Ledenadminstratie

Meer informatie volgt nog.

Trudy Netto

Positie
Activiteiten/Planning

Trudy Netto (1948), van huis uit leerkracht Engels, Nederlands en levensbeschouwing, maar veel meer een ultieme vrijwilligster. Doet al meer dan 30 jaar de planning van de activiteiten over de ruimtes van De Boerderij. Daarnaast is zij bestuurslid van Jeu de Boulesvereniging La Ferme Boel en is belichter bij Plein Public.

Yvonne van Meteren

Positie
Activiteiten/Planning

Yvonne van Meteren (1958), Ondernemer op het gebied van Mandala Tekenen, tekenen voor kinderen en allerlei andere spirituele, creatieve cursussen en workshops en docent aan de opleiding Specialist Creatieve Communicatie. Doet samen met Trudy de intake van nieuwe activiteiten en screent het opleidingsniveau en de beroepskwaliteiten van toekomstige activiteitenleiders. Yvonne is ook al ongeveer 25 jaar actief betrokken bij de Boerderij.

Vacature

Positie

Barmedewerker

Wij zijn op zoek naar enthousiaste bardienstmedewerkers.

Je verzorgt samen met een ander de bardienst tijdens de avonden Plein Public. Je maakt deel uit van een poule waardoor jouw inzet ongeveer 2 – 3 keer per jaar wordt gevraagd. Je staat altijd met een andere medewerker achter de bar.

Deze avonden van Plein Public zijn op ongeveer 6 zaterdagen in de wintermaanden van 8.00 – 1.00 uur. Voordeel: het is altijd gezellig…

Ben je geïnteresseerd, ben je boven de 18 jaar en/of wil je meer informatie, stuur een bericht naar:

Vacature

Positie

Beheerder

  • Centrale contact/ communicatie persoon.
  • Is elke twee maanden aanwezig bij bestuursvergadering.
  • Aanwezig bij alle beheer vergaderingen.
  • Aanwezig bij gebouw commissie vergaderingen.
  • Houd nauw contact met de activiteiten cieen PR & communicatie cie.
  • Verantwoordelijk voor afspraken met huurders/ gebruikers van het gebouw (zowel met incidentele – als ook met structurele gebruikers).
  • Verantwoordelijk voor de goede implementatie van het Veiligheidsplan:
  • Uitvoerder en coördinator voor onderhoud en aanpassingen aan gebouw, materialen en terreinen.
  • Doet het voorraad beheer en beheert gebruikers materiaal

Deeltijd twee of meerdere dagen per week

    Bestuur

    Het bestuur van De Boerderij bestaat normaliter uit 5 personen en komt maandelijks bij elkaar. Het bestuur stelt zich ten doel om de organisatie zo goed mogelijk te laten functioneren en leiding te geven aan en het uitstippelen/ of voeren van vernieuwend beleid. Het bestuur staat ten dienste van de vereniging en gebruikers van de Boerderij. Het huidige bestuur is in 2019 vernieuwd met 3 nieuwe bestuursleden, waaronder de voorzitter en penningmeester.

    Wilt u contact opnemen met het bestuur?

    Pieter Wesselink

    Positie
    Voorzitter

    Pieter Wesselink (1952) Heeft altijd gewerkt als innovatie consultant op het gebied van Proces Kwaliteit, Proces Innovatie en implementatie van werkprocessen bij Philips. Hij is sinds mei 2018 met pensioen en vrijwilliger bij de buurtbus en rijd af en toe Taxi. Verder sinds 2017 bij de Boerderij betrokken (PleinPublic) via zijn vrouw Gerty. Pieter heeft altijd bestuursfuncties bekleed van sportvereningen (Zwolle) en school (Breugel). Pieter en Gerty hebben een caravan, waarmee we na corona weer hopen te trekken. Samen hebben ze 5 kinderen en 8 kleinkinderen.

    Jeroen van de Water

    Jeroen van de Water

    Positie
    Penningmeester

    Jeroen van de Water (1969). Sinds 2007 woonachtig in Breugel met echtgenote Reina Bos. De twee studerende kinderen zijn het huis uit.

    Jeroen werkt full-time als werktuigbouwkundige aan de ontwikkeling van elektronenmicroscopen bij Thermo Fisher Scientific in Eindhoven, voorheen FEI. Als penningmeester verantwoordelijk voor het financiële reilen en zeilen van de vereniging.

    Jan Enderink

    Positie
    Beheer

    Jan Enderink (1957). Jan begint per 1-1-2012 een eigen bedrijf in Computer Service (www.freshpc.nl) en houdt zich in De Boerderij bezig met de programmering van de verwarming, techniek van plein public en het sleutelbeheer. Sinds medio 2020 ook actief in het bestuur van de Boerderij verantwoordelijk voor het beheer. Gehuwd, 3 kinderen.

    Vacature

    Positie
    Secretaris

    • Het zijn van contactadres van het bestuur, zowel intern als extern.
      • Contacten en contracten
    • Zorgen voor bestuurlijke verslaglegging
    • Ontvangen stukken beantwoorden/ onder de aandacht van het bestuur brengen;
    • Het verzamelen, ordenen en toegankelijk maken en houden van alle relevante informatie in een (digitaal) archief.
    • Het samen met de voorzitter voorbereiden van de agenda.
    • Zo nodig de voorzitter vervangen.
    • Het samen met de voorzitter opstellen van het beleidsplan en het jaarverslag.
    • Bewaken van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
    • Bijhouden van website en sociale media.
    • Secretariaatsadministratie

    Profiel:

    1. Vermogen om in teamverband te werken;
    2. Goede contactuele eigenschappen;
    3. Gemeenschapszin

    3-6 uur per week

    Berdine van Dijk

    Positie

    Assistent penningmeester

    Meer informatie volgt nog.

    Jos ten Brink

    Jos ten Brink

    Positie

    Projecten

    Jos ten Brink (1958) elektronicus, bedrijfskundige en veiligheidskundige. Is als service manager werkzaam geweest bij  diverse bedrijven en werkt nu als manager van een ‘product care centra’ voor onder andere robot technieken in Den Bosch.

    Sinds 1989 is jos zo ongeveer de achterbuurman van de boerderij en sindsdien ook soms meer en soms minder betrokken geweest bij de activiteiten.

    Hij is al vele jaren op de achtergrond actief bij Plein Public als technicus en met name verantwoordelijk van het geluid en technische staat van de apparatuur.

    Uiteindelijk heeft hij dit jaar besloten om deel uit te willen maken van het bestuur waar hij zich bezig wil gaan houden met het begeleiden van diverse projecten die de organisatie belangrijk vind om te ontwikkelen.

    Met name in de zomerperiode is Jos samen met zijn vrouw en levensgenoot Marja te vinden in loosdrecht waar een plekje is waar het hele gezin inclusief kleinkinderen graag komen. Daar ligt ook de zeilboot waar als het even kan een paar keer per jaar een uitstapje gemaakt wordt naar het IJsselmeer en de waddenzee.

    Commissies

    De volgende commissies zijn actief binnen de Boerderij:

    • Activiteitencommissie
      Deze draagt zorg voor

      • Contact nieuwe en bestaande huurders
      • Planning van de cursussen en activiteiten
    • Commissie PR & Communicatie
      Deze draagt zorg voor

      • Actualisatie van de website
      • Pers en publiciteit
      • Opzetten en uitvoeren digitale nieuwsbrieven
      • Alle andere activiteiten rondom communicatie.
    • Barcommissie
      Verantwoordelijk voor:

      • Planning barbezetting tijdens activiteiten zoals Plein Public

    Contactgegevens

    Commissies Activiteitencommissie

    Commissie PR & Communicatie

    Barcommissie Plein Public

    Wilt u een ruimte huren voor een activiteit?

    Contactgegevens

    • Vereniging de Boerderij Breugel

    • Leeuwstraat 2
      5694 VR Son en Breugel

    • 0499 475181

    • RSIN 8104.49.729

    Lid worden?

    Volg ons

    Copyright De Boerderij Breugel 2021  |  Privacybeleid